Saturday, January 19, 2013

NA CESTĚ PO MEXIKU II. YUCATAN: ČESKY V CHICHEN ITZA

NA MÉ CESTĚ PO MEXIKU II. - YUCATÁN.



-- V CHICHÉN ITZÁ 



  

 A ŠAMANSKÝ RITUÁL ČESKY ...

V takzvaný DEN KONCE SVĚTA nebo-li den, kdy končí Májský kalendář, a něco významného se stane jak s námi tak se sluneční soustavou, což souvisí hluboce s námi - 21.12. 2012 - jsem se vydala do jednoho z nejvýznamnějších majských pyramidových komplexů v Mexiku, na Yucatánu do CHICHEN ITZY.  

V minulé části jsem krátce napsala - anglicky -  o mém setkání s českou skupinkou v májském pyramidovém komplexu v Chichen Itza. Bylo to pro mě jako zjevení, že slyším uprostřed davů a uprostřed RITUÁLU překlad ze španělštiny_ČESKY!! 



A pak jako jediní zde prováděli rituál, který byl v celém komplexu prý zakázán. Skutečně jsem nikoho jiného tam neviděla, prošla jsem celý komplex, jen jsem věděla, už na cestě letadlem z Los Angeles, se mnou letěly dvě holky, s kterýma jsem se náhodně seznámila (nic není náhoda...), které letěly rovněž se mnou směr Cancún a pak do Chichen Itzy, kde se konal velký psychedelický festival, jež se měl právě propojit s tímto dnem...

 
Chtěla jsem se s těma holkama ještě setkat, dohodly jsme se, že i já tam budu na 21. 12. ale neměla jsem mobila, můj americký v Mexiku nefunguje, tudiž jsme spoléhaly na náhodu... všude kolem byli lidé oblečeni v bílém, kromě civilních turistů, což mělo být právě symbolem a znamením toho, že patří buď k tomuto festivalu nebo jsou součástí jiných šamanských očisťovacích rituálů, jako byla právě tato česká skupinka, jak vidíte na obrázku jsou všichni v bílém... 

Jak jsem se později dočetla festival nebly přijat pozitivně, stálo to hodně peněz na osobu - až 500 dolarů a program byl velmi fádní, pozor na festivaly :-/. 
No nicméně místo těch dvou holek, na které mám ale vzpomínku, jedna mi dala nahrdelník z Peru, druhá krystal, kámen Májů... bylo to úžasné setkání na cestě z L.A. do Mexika, jsem nyní natrefila na 6 Češek, českého kluka, jenž byl tlumočníkem s mexickým šamanem Xolotlem, viz video a plus jeho další mexičtí přátelé duchovně propojení. Bylo to úžasné setkání!!


Toto tak nečekané setkání jsem považovala za zázrak mé právě začínající cesty po Mexiku... Dáša, jedna z účastněných se stala moji soulmate (viz zcela dole), a myslím, že já její také a zkrátka jsme veděly, že tohle zapadlo geniálně... udělala jsem s nimi rozhovor, natočila podle možností videa...Naše a jejich společné setkání pokračuje v Praze, tohle byla jejich první společná cesta s Xolotlem, který byl jejich průvodcem po stezce Májů, začínaje u Tepoztlanu, v jižní části Mexika. Tímto magickým setkáním moje cesta po Mexiku začala skvěle a šla jsem také po stopách Májů, ale směrem Guatemala, přes Yucatan. 
Toto byl to první den v Mexiku, po příletu do Cancúnu. Tento den jsem chtěla prožít zde. Celkově byla Chichen Itza přeplněna, a veškerá její magie jakoby pryč.... ta síla z pyramidy se ztrácela v davech, když to nyní porovnám s čistými pyramidami v Guatemala, kde je navštěvnost o 80% nižší než zde. I přesto jsem zde byla šťastná, že jsem v tento den tady, a magie působila i přes ty tisíce lidí!! 



Co znamená Chichen Itza v historii Mayů. Jedná se vlastně o zřícené město na mexickém poloostrově Yucatán - cca 600-1500 n.l.- snad krátce o tom, že pyramidy v Guatemale, jako Tikal aj. které jsem na další cestě navštívila jsou ještě starší. toto je z postklasického období.  Tahle je ale velmi známá, je chráněna UNESCO a byla zařazena do 7 divů světa, a lidé ITZÁ byli známou kulturou, například v Guatemale jsem náhodou pak byla u jezera LAGO ITZÁ. Itz je magický a Ha je voda... MAGII jsem v těchto zemích každopádně cítila!! 

 
Původní domy vypadaly takhle a dodnes v nich lidé nejen v Mexiku bydlí...
A zde ještě jednou pohled na hlavní pyramidu: KUKULKÁN. Kukulkán byl májský Bůh, sluncem a nebes. K vrcholu vede vždy 91 schodů. Zajímavost zde je spjata s jarní a zimní rovnodenností, kde je pyramida zcela ozařena, a stín vrhající pak na pyramidu je ve znameni hada... Had jako symbol a znak Boha.





  

Více o mé cestě po Mexiku ve starších částech BLOGU. Doporučuji si přečíst o velmi dobrodružné cestě po severním Mexiku, setkání s původními obyvateli: TARAHUMARY: http://milenaoda.blogspot.com.es/2012/11/visit-with-me-mexico-barranca-del-cobre.html 

No comments:

Post a Comment